B2B Marketing Manager

Job description

When inbound leads is life

Ben jij een ondernemende, gedreven en ervaren all-round marketeer? Dan zoeken we jou!


Over Optiply

Optiply is een snelgroeiend bedrijf dat slimme inkoopsoftware levert aan vooral webshops en groothandels in Nederland. Het is Software-as-a-Service waarbij iedereen dus een maandelijks abonnement heeft op hetzelfde systeem welke continu wordt doorontwikkeld. Ons klantenbestand bestaat uit ruim 300 webshops die variëren van eenpitters tot bedrijven met honderden personeelsleden. We zijn inmiddels met bijna 20 collega’s waarmee we continu werken aan het verder automatiseren en optimaliseren van de inkoop van onze klanten.


Functieomschrijving

Als Marketing Manager ben je verantwoordelijk voor de volledige online en offline marketing activiteiten met als doel om zoveel mogelijk inbound leads te genereren. Daarbij kan je denken aan marketing automation, SEO, content marketing, paid advertising (LinkedIn, Google Ads), PR, e-mail marketing maar bijvoorbeeld ook offline beursen.

Je bent dus zowel in staat om onze online strategie te bepalen als het in de praktijk brengen hiervan. Het fundament voor marketing is al gelegd (website, tracking en branding), dus je kan direct beginnen met het binnenhalen van leads.


Dit ga je doen

  • Bepalen van een effectieve inbound marketing strategie en het verder uitbreiden van de materialen die deze ondersteunen (white papers, case studies, blog posts, videos, persberichten);
  • Bedenken en uittesten van nieuwe marketing experimenten;
  • Online campagnes managen en optimaliseren;
  • Contact onderhouden met agencies en freelancers;
  • In de toekomst het bouwen van jouw eigen team;
  • Regelmatig overleg met het Sales team om in- en outbound zoveel mogelijk op elkaar af te stemmen;
  • Het bouwen aan een Optiply community in samenwerking met ons support team (bijvoorbeeld nieuwsbrieven en klantevents)

Job requirements

Dit ben jij

  • Je bent een expert op het gebied van (B2B) online marketing. Je hart gaat sneller kloppen van zowel een strategie uitdenken als het uitvoeren ervan;
  • Je hebt aantoonbare ervaring met het opzetten en/of uitbouwen van inbound lead kanalen bij andere (liefst B2B SaaS) bedrijven;
  • Je bent creatief en combineert dit met sterke projectmanagement skills;
  • Je bent innovatief, neemt initiatief en denkt buiten de gebaande paden. Je houdt van snelheid en durft af en toe een risico te nemen;
  • Je bent analytisch genoeg om (samen) campagnes te optimaliseren
  • Je bent ondernemend en elke dag bezig om jezelf en het bedrijf beter te maken;
  • Je werkt graag in een klein snelgroeiend bedrijf waar je dagelijks het resultaat van je werk ziet;
  • Je spreekt vloeiend Nederlands en Engels.


Dit krijg jij

  • Goed salaris, opleidingsmogelijkheden en veel doorgroeimogelijkheden;
  • Onbeperkt vakantiedagen;
  • Een prachtige werkplek op een van de mooiste locaties in Amsterdam;
  • Veel vrijheid om zelf je werkdag in te delen;
  • Elke dag iets anders te doen;
  • Leuk team waardoor je altijd met een glimlach thuis komt;
  • Een gezellige vrijdagmiddagborrel met uitzicht op het Vondelpark;